ترانه های دلنشین شیوافرازمند

ترانه های دلنشین

شیوافرازمند

شیوافرازمندمدیروبلاگ

http://www.sanva.blogfa.com

راباترانه های دلنشینش برای معرفی این هفته انتخاب کرده ام.دربحرانی که شعرامروزایران بدان دچاراست این خودآزمائی کارستوده ایست دلیلی که برایش می آورم شاید تکراری باشدولی تکرارش بی ضرراست وآن اینکه دکتراسماعیل خوئی فیلسوف وشاعر نامدارایران جدیدابه رباعی وسبکهای کهن روی آورده وصرحتاگفته است که قالبهای کهنه وبخصوص رباعی فرمهای جالبی برای بیان اندیشه هائیست که امکان بیانشان درفرمهای دیگروجودندارد.اینجا ضمن معرفی چندرباعی(ترانه)سروده‌ی شاعره‌ی عزیزشیوافرازمندبرایش آرزوی پیشرفت روزافزون دارم.خوشبختانه لینک وبلاگ دکتراسماعیل خوئی درپشوتن موجوداست وایشان میتوانند ازدرسهای استادبهرمندشوند.

یک عمر مرا نفس کشیدی هر‌شب

با غصه به بن بست رسیدی هر‌شب

بیهوده به نام عشق بازی کردی

گرچه زدلم خیر ندیدی هر‌شب

۲

چندی‌ست که عشق را نمی‌خواهم من

در بند دلم ، اسیر یک آهم من!

صد قصه‌ی نا نگفته دارم با تو...

چون یوسف سر گشته‌ی در چاهم من!

۳

هی پشت سر هم تو مرا می‌خوانی

هی پشت در خاطره‌ها می‌مانی

از درد دلم بی‌خبری کاین‌گونه:

با زخم زبان قلب مرا می‌رانی

۴

ای وای که درد من نمی‌دانی تو!

از شعر دلم غمم نمی‌خوانی تو

ای آن‌که کمر به قتل من می‌بندی

برخیز که عشق را خودِ جانی تو

۵

شب، گریه و درد... زندگی یعنی این

با درد نبرد... زندگی یعنی این

سرمشق غروب توی دفترچه‌ی دل

بارانی و سرد.... زندگی یعنی این

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:49 ب.ظ http://www.mastaneh1388.blogfa.com

سلام
شعر پر احساسی بود
تبریک
به من سر بزن
منتظرمااااااااااااااااااااا
شاد باشی

محمد جمعه 23 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:34 ب.ظ http://jmmm79.blogfa.com

سلام
داشتم دنبال یه آهنگ دل نشین میگشتم که در حین گوش دادن یهش به کارام هم برسم که به این آدرس برخوردم و به این آهنگ واقعا دل نشین.
راستشو بخوای غافل گیر شدم.فکر این آهنگو دیگه نکرده بودم.
واقعا ممنونم از آهنگ.
راستی شعری هم که نوشتی خیلی با حال بود.درست مثل آهنگ.
خسته نباشد واقعا.
تشکر میکنم.

غزلاته(منصوری) یکشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:44 ق.ظ http://www.ghazalaaneh-54.blogfa.com

درود.
ممنون که سر می زنید وخواندمتان در تقدیس ساحت ترانه.به روزم.
بدرود.
شاد زی.
مهر افزون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد