عشق

انتخاب شعراین هفته راتقدیم میدارم به همه‌ی عاشقان راه آزادی که عشق راگرامی میدارندازمرزهای ممنوعه و ترسهاودلهره هاعبورمیکنندتاتن به خواهشهای حقیرواندیشه های تباه کوتاه قدان ندهند.

عشق

فریدون مشیری:

عشق هرجاروکندآنجاخوش است

گربه دریا افکندآنجا خوش است

 

گربسوزانددرآتش دلکش است

ای خوشاآن دل که دراین آتش است

 

تاببینی عشق راآئینه وار

آتشی از جان خاموشت برآر

 

هرچه می خواهی به دنیا درنگر

دشمنی از خودنداری سخت تر

 

عشق پیروزت کندبرخویشتن

عشق آتش میزنددرماومن

 

عشق رادریاب وخودراواگذار

تابیابی جان نو،خورشیدوار

 

عشق هستی زاوروح افزابود

هرچه فرمان میدهدزیبا بود

نظرات 11 + ارسال نظر
شیرین شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:39 ق.ظ http://sz1.blogfa.com

ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم
ای بی خبر ز لذت شرب مدام ما
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما

سلام ایکاش باورت میشد که مینیاتور این شعر های تورا دارم
با ادب واحترام ومحبت بی پایان

شیرین یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:20 ق.ظ http://sz1.blogfa.com

و من نیز نقاشی خطی از این شعر زیبا

شیرین جان سلام
نقاشی خط را میشناسم نوشته هائی که منجرمیشودبه بوجودآمدت یک طرح یا نقشی تو نقاشی خط این شعرزیبا نیستی تو شه بیت آنی
با ادب ارادت وعشق بی پایان

نیلوفر یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:44 ق.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

یک عشق عروج است و رسیدن به کمال

اینهم برای نیلوی عزیز
نازنین
عشق راازماهی بیاموز
که جه بی پایان
آب را
پرازبوسه های بی پاسخ میکند

بامداد یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:39 ق.ظ

دزدیده از من٬ دزد شب٬ آزادیم را
شیرین ترین دلنامه ی فرهادیم را

مصلوب شب شد ذهن زیبایم٬ شکستند
آن قامت قد قامت شمشادیم را

از یاد بردم وسعت شاد خودم را
دزدیده اند انگار از من٬ شادیم را

حس می کنم دستی پر از تردید و ابهام
خط می زند دفترچه ی مردادیم را

یادم نمی آید کجا گم کرده ام من
پیراهن پر وصله ی اجدادیم را

دل را به تدبیری٬ به سمتی پرت بردند
از این جهت٬ گم کرده ام آبادیم را

ای کاش دن کیشوت رویاهای بادی
پیدا کند افسانه ی آزادیم را./

بامداد عزیز
شعری است بی نظیر(شیرین ترین دلنامه ی فرهادی)(ذهن زیبا) (وسعت شاد خودم)(دستی پرازتردیدوابهام)(خطزدن دفترمردادی!!!)(گم کردن پیراهن کهنه ی اجدادی)(پرت کردن دل)(گم کردن آبادی)
(دنکیشوت رویاهای بادی)(پیداکردن افسانه‌ی آزتدی)همه وهمه دراوجند
بازهم بیا شاید وبلاگی برایت دایرکردیم
با ادب احترام ومحبت بی پایان

نیلوفر یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:30 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

ژانوس جان جواب کامنت اون دفعه رو تووی پست قبلی الأن خوندم
خیلییییییییییییی با حاله منم ازین جمع ها دلم میخواد یادت نره جای منو خالی کنی ها

ببین چقدر دارم میگم اگه یادت بره میام باغ آلبالوتو غارت میکنم

خوش
خوش
خوش

ولی اگه فکر کردی منه پر حرف با خوش گفتن دیگه میرم اشتباه کردی!


خوش خوش خوش خوش
خوشخوش خوش خوش خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش
خوش

نیلوفر یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:35 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

باز بر گشتم
هی میخوام برم پر حرفی نکنما ولی نمیشه
ترک عادت موجب........

میدونی ژانوس من خیلییییییییییی خوش خونده ام بعضی کامنتها رو که برات میذارم اینور خودم کللی میخندم

مثلا به قول یه عزیزی که شما نمیشناسیدش
با ادب و احترام فراوان

خوش
اینم دیگه اضافه شد ولت نمیکنم

توژرحرفی نمیکنی
توبرایم سازمیزنی
سازی خوش
خوش خوش
خوش
منهم میخندم
میگویند
خندیدن هنراست ولی خنذاندن هنری والاتراست
توهم میخندی هم میخندانی پس هم هنرداری هم هنری والاتر
بازم باادب احترام اشتیاق وعشق فراوان
توکمشو مینویسی من همشو
تو اگه منو ول کنی
لولومیاد منو میخوره
یا دق میکنم میمیرم وجهان ازشریک شاعردیوانه خلاص میشه
اونوقت دلت میسوزه که دیگه ژانوسی وجودنداره
ژس دست ازسرم برندار
دست برمیداری
دستت را روی شانه ام بگذار
ولی هرگز
دست به دلم نزن
انگشتانت انگشتانت!!!!
باادب احترام محبت اشتیاق وعشق بیکران

نیلوفر دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

سلاممممممممممم

الآن دارم میخندم

سلام نیلو
منم خندیدم به خندیدن تو

نیلوفر دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:51 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

بعدشم خدا نکنه
دشمنات دق کنن بمیرن

نمی خوام دشمن خودت دق کنه

نیلوفر دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:54 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

بعد از او بعدی که توی نظر قبلی گذاشتم
باید بگم
من خودم لولوام

انگشتم قابل شما رو نداره
جون بخوایید

تولولونیستیا
توفرشته ای
انگشتاتم بایدطلابگیرن

نیلوفر دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:54 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

خوش
خوش
خوش


واقعنی
خوش
خوش
خوش

خارا سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:29 ب.ظ

عشق هدیه ای است از طرف خداوندکه ان را در درد و رنج کادو بندی میکند ! بلاخره اسب پیشکشی است و نباید دندانش را شمرد.
درود بتو عزیز و عزیزان همخانه ات
نقش تو
دوش در جام شراب ، نقش ترا می دیدم
کز درون می ناب ، اتش جان می دیدم
از لب همچو گلت بوسه خوش می میچدم
رفتن جان ، ز تنم ، رقص کنان می دیدم
چشم در چشم تو و ، محو جمال و رخ تو
غمزه و ناز تو را ، با دگران می دیدم
دل سرگشته مارا ، تو به رندی بردی
محنت و سختی خود را ،پس از ان می دیدم
تیر مژگان تو در سیینه من، جای گرفت
عو ض عشق در ان ، اه و فغان می دیدم
خرم ان محفل یاری که تو شمعش باشی
صحبت از بوی بهار بود و ، خزان می دیدم
همچو پروانه بسوخت بال و پرم از غم تو
غم چه گو یم ! که چنان بار گران می دیدم
من و دل تا به سحر حال غر یبی داشتیم
شب که می رفت ، سحر را نگر ان می دیدم
مستِ از عشق تو ، شیر ین لب من
تیشه ای در دست فر هاد زمان می دیدم

خارای عزیز
سلام وصدتا سلام

با دامنی ازشعرمیبینمت
ازآنسوی آبهاآمده ای
ساده تر
اماباشکوه ترازهمیشه
که هرساده ای زیباست
اما
سادگی نیازمندزیبائی نیست
تورامیشناسم
ازروزگاران دور
به دستان گشاده ودل پرمهرت
که چه خوب میدانی
قصه ی غصه های پنهان را
چه خوب میدانی که
ناله ی آب ازناهمواری زمین است
وباران به برگ پاره می بارد


دوستت دارم
امیدوارم باغ آلبالورادرخیزران خوانده باشی
با ادب احترام محبت اشتیاق وعشق بیکران

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد