زین تغابن

 

 

 

زین تغابن!!!

شعری ازادوارداستلین کمینز(Edward Estlin Cummings)شاعرنامدارآمریکائی

برگردان:استادبزرگوارم دکتربهرام مقدادی که همه چیزبه من آموخت جزآن که چگونه بزرگواریهایش راجبران کنم.

به یادوخاطر:

س.ا.ش

ب.ش.ا

س.ش.ا

بیتا               

ادیسه

محمود

نیلوفر

آتنا

فروزان

پریش

یاشار

محسن

مارال

مهرداد

حامد

نیکو

 هنگامی که مارهابرسَر ِحق ِلولیدن ِشان ولوله راه می اندازند

وآفتاب برنمی تابد تابه حق ِحیات ِخود دست یابد_

هنگام که گلهای سرخ راازخارهاهراسی دردل است

وزندگی رنگین کمان هارابَرگ ِضمان ِعمرضمانت می کند

 

هنگام که باسترک آوای ِماه ِنوسرنمی دهد

مگرآنکه از جانب جغدهای بدنواوی رااجازت باشد

_وگستره‌ی اقیانوس به زندانی بدل می شود

مگرآنکه رفتارش راامواج ِپست خیزمُهرکرده باشد

 

هنگام که درخت بلوط ازدرخت غان

رخصت می طلبدمیوه دادن را

ودره ها دهان گشوده اندبه سرزنش کوه های بلند_

وزمستان بهاررا

به ویرانگری متهم می کند!

 

آنگاه ایمان می آوریم به آن باورنکردنی

انسان ِدون ِحیوان!(ونه تاآن زمان)

 

نظرات 4 + ارسال نظر
نیلوفر دوشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:08 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

سلاااااااااااااااااام ژانوس عزیز
بسیار انتخاب قشنگی بود

•*´¨`*•.¸¸.•*´••*´¨`*•.¸¸.•*´•
$$$$$_______________________________$$$$$
__$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$,_'.____.'_,,$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$,, '.__,'_$$$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
__________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
_____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
_,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *',,
*____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
______,;$*$,$$**'____________**'$$***,,
____,;'*___'_.*__________________*___ '*,,
,,,,.;*____________---____________ _ ____ '**,,,,
*.° •*´¨`*•.¸¸.•*´••*´¨`*•.¸¸.•*´•

ممنون وسپاسگزار

نیلوفر دوشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:14 ب.ظ http://www.jaduyesokoot.persianblog.ir

منم هر موقع که بتونم آپ میکنم یه وقتا چند روز پشت سر هم آپم یه وقتا هم یک هفته شاید نشه
و چون یه کم تنبلم خبر نمیدم و دوستان عزیزی چون شما خودشون بهم سر میزنن و با محبتشون شرمنده و بسیارررررررررر خوشحالم میکنن
عذر میخوام از این بابت

باشد

بیتا چهارشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:03 ق.ظ http://www.bita22af.persianblog.ir

ژانوس محترم و دوست داشتنی
سعادت خوندن این هدیه با ارزش را همیت الان پیدا کردم
چون یادداشتتو تو وبلگم الان خوندم
و از اینکه بزرگوار دوستی چون تو دارم در پوست خود نمی گنجم
و هزار هزار بار سپاسگزارم
با احترام ادب و اشتیاقی افزون تر از آنچه تو در انتهای یادداشت هایت میگذاری

بیتای عزیز
برایت از همه ی کتابهای عالم خواهم نوشت تا زنده ام خواهم نوشت
آنقدرمینویسم که خوابهایت راسرشار از رویاهای رنگارنگ کنم درانبوه بیکران توده ای ابرآبی خیالم برایت روزگارخوشی آرزو میکنم

به قول آتنا
آرزومندآرزوهای شما
بااحترام ادب احترام اشتیاق ومحبت بی پایان

شبنمکده چهارشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:41 ب.ظ http://www.abaei.persianblog.ir

دستانم را بریدند و گفتند بی دست و پا
زبانم را بریدند و گفتند بی زبان
و چشمانم را
اما من امواج احساسم را در هوای مرطوب باورهایتان رها خواهم کرد
قبل از آنیکه مغزم
غذای مارهای پیچیده بر سر هایشان گردد

دوستت دارم
دوستت دارم
دوستت دارم
دوستت دارم
به سراغن می آیم
با ادب واحترام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد